برنامه ریزی در گردشگری

1- مشخص کردن سیستم. مقیاس، اندازه، بازار، ویژگی، و هدف چیست؟ اهداف را تدوین کنید. بدون مجموعه اهداف، مفهوم توسعه هیچ جهتی ندارد. اهداف باید جامع و خاص باشند و بایستی شامل یک جدول زمانی برای تکمیل شدن باشند.

 

2-  2- جمع آوری اطلاعات. جستجوی واقعیات، یا تحقیق، اطلاعات اساسی ای فراهم می کند که برای توسعه ی برنامه ضروری است. مثال های جمع آوری اطلاعات، آماده سازی کتاب واقعیت ها، انجام تحقیقات بازار، انجام تحقیقات مکانی و روساختی، و تحلیل تسهیلات و رقابت موجود است.   

 

3    3- تحلیل و تفسیر. زمانی که اطلاعات جمع آوری شد، بخش های مختلف اطلاعات باید تفسیر شود تا اطلاعات جمع آوری شده معنی و مفهوم داشته باشد. این قدم منجر به مجموعه ای نتایج و پیشنهادات می شود که پیامد آن ایجاد یا تصور یک برنامه ی مقدماتی است.

 

4-   4- ایجاد برنامه ی مقدماتی.  بر اساس قدم های پیشین، جایگزین ها مورد توجه قرار می گیرند و راه حل های فیزیکی جایگزین استخراج شده و آزمون می شود. خیلی اوقات، مدل های مقیاس توسعه می یابند تا برنامه های استفاده از زمین را تشریح کنند؛ نقشه های ساده ای آماده می شود تا تصویر توسعه ای که صورت خواهد گرفت را نشان دهد؛ برنامه های مالی از اطلاعات بازار، پیمایش های مکانی، و چارچوب برنامه که سرمایه گذاری مورد نیاز در هر مرحله از پروژه و وجوه نقد مورد انتظار را نشان می دهد تهیه می شوند؛ و نیازمندی های قانونی که براورده می شود.

 

5- 5- تصویب کردن برنامه. بخش های درگیر اکنون می تواند در برنامه ها، طرح ها، مدل های مقیاس، تخمین هزینه ها، و تخمین سود در نظر گرفته شوند و بدانند که چه چیزهایی در بر گرفته شده و فرصت های موفقیت یا شکست چه خواهد بود. از آنجاکه حجم پول زیادی برای این نکته صرف می شود، در مجموع مقدار نسبتاً کمتری در مقایسه با مخارج مورد نیاز برای تصویب و برنامه ریزی جامع و شروع اجرای آن خواهد بود.

 

6-  6- ایجاد برنامه نهایی. این مرحله نوعاً تعریف استفاده از زمین را شامل می شود؛ برنامه ها برای تسهیلات روساختی مانند جاده ها، فرودگاه ها، مسیرهای موتور سواری، مسرهای اسب دوانی، پیاده روهای عابر پیاده، فاضلاب، آب، و امکانات؛ استانداردهای معماری؛ برنامه های چشم انداز منظر؛ منطقه بندی و دیگر قوانین استفاده از زمین؛ و تحلیل اقتصادی؛ تحلیل های بازار، و برنامه ریزی مالی.

 

7- 7- اجرای برنامه. پیاده سازی برنامه را انجام می دهد و توسعه ی عملیاتی گردشگری را ایجاد می کند. اجرا همچنین پیگیری و ارزیابی را شامل می شود. برنامه ریزی خوب مکانیسم هایی فراهم می کند که بازخور مستمر راجع به پروژه گردشگری و سطوح رضایت مصرف کننده به دست آمده را ارائه می دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط یوسفی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 126
بازدید کل : 49576
تعداد مطالب : 7
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1